13 Mart 2015

NEDİM GÜRSEL: ACI HAYATLAR

Kitap adı: Acı Hayatlar
Yazar: Nedim Gürsel
İlk yayınladığı sene: 2014

Yayınevi: Doğan Kitap (1. Baskı 2014)
Sayfa sayısı: 232
ISBN: 978-605-09-2273-8










Japonların o ünlü çay merasimlerini hiç bizzat izlemedim... O her bir anı, her bir dokunuşu, her bir detayı özenle, dikkatle, itina ile yürütülen seremoninin bir parçası hiç olmadım... Ama Nedim Gürsel'in bu denemelerini okurken, sanki o çay merasiminde, sabırla demlenmiş çayı yavaşça kaselere akıtan bir geyşa gibi hissettim kendimi: her bir satırını doya doya içime sindirmeye çalışırken, gözümde sahneleri canlandırırken, bilmediklerimi, yeni öğrendiklerimi beynime nakşederken, o özenin, o zarafetin içinde hissettim kendimi....

Gerçekten çok etkileyici "Acı Hayatlar".... edebiyat üzerine bir deneme mi, yazarın kendi imgeleminde bir yolculuk mu yoksa gezi anıları mı, tam tanımlamak çok zor... belki de tanımlaması geleneksel kalıpların dışında olduğu için çok etkileyici, çok içine alıcı bir eser...

Nedim Gürsel, gittiği şehirlerde, o şehirlerde yaşamış ünlü sanatçılarının izinde, onlardan bir iz arıyor ya da belki de onların kendisinde bıraktığı izlerin peşinden gidiyor... Sadece sanatçıların mı? Edebiyat dünyasında kült olmuş roman kahramanlarına o şehrin kafelerinde, sokaklarında, otellerinde eşlik ediyor... Ve her seferinde hayallerinin, daha doğrusu o sanatçıyla ya da o kahramanla ilgili kafasında yarattığı izlenimlerin gerçeklere yenik düşmesinin yeisini hissediyor içinde ve okuruna da hissettiriyor.... İskenderiye'de Kavafis, Moskova'da Puşkin, Prag'da Kafka, Giverny'de Monet, Perpginan'da Dali şehrin silueti, sokakları, kokuları, renkleri arasında canlanıyor Nedim Gürsel'in kaleminde Nedim Gürsel'in anılarıyla kol kola, iç içe.....

Bütün bunlar bir yana, Acı Hayatlar'ın bence en güzel yanı, okuruna yeni kitapların kapısını aralaması.... Her bir sayfanın keşfedilecek yeni bir dünyanın anahtarını sunması....

Acı Hayatlar seyahat dünyası ile sanat dünyasını aynı potada buluşturan eşsiz bir eser.... Keyif ve keşif dolu bir okuma şöleni adeta.....

Bu kitabı satın almak isterseniz burayı tıklayınız




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder