22 Mart 2015

CEMİL KAVUKÇU: ÜSTÜ KALSIN

Kitap adı: Üstü Kalsın
Yazar: Cemil Kavukçu
İlk yayınladığı sene: 2014

Yayınevi: Can Yayınları (1. Baskı 2014)
Sayfa sayısı: 105
ISBN: 978-975-07-2350-6










1980 senesinden bu yana ülkemiz edebiyatının öykü yazarları arasında yerini almış ve bu alanın neredeyse tüm önemli ödüllerine layık görülmüş olan Cemil Kavukçu'yu daha önce hiç okumamıştım... Son kitabı sayesinde kendisiyle tanıştım ve görünen o ki, geriye dönüp ilk kitabından itibaren tüm eserlerini okumak benim için farz oldu...

Kitabı elime ilk aldığımda, Cemal Süreya'nın aynı isimli şiirinin izini aradım ilk olarak satırlar arasında doğal olarak... Ama ya ben bulamadım ya da gerçekten sadece son hikayenin adıydı "Üstü Kalsın"....

Eleştirmenler bu kitabını "ikinci ustalık döneminin yüksek bir basamağı" olarak tanımlamışlar Cemil Kavukçu'nun... Diğer eserlerini henüz bilemediğim için, benim açımdan "Üstü Kalsın" herhangi bir karşılaştırmadan bağımsız olarak, duru, ve doğal bir dille yazılmış, günlük yaşamın kesitlerine heyecan ve merak katan hikayelerden oluşan keyifli bir okuma deneyimi oldu....

9 hikayenin aslında sadece 3 tanesi birbiriyle bağlantılı, diğer öyküler bağımsız konulardan oluşuyor. Ama ben yine de, her bir hikayenin kendinden bir önceki hikayeyle küçük, ince, ima boyutunda da olsa bağlı olduğunu, birbirlerinin uzantısı olduğunu hissettim okurken ya da öyle bir izlenim yarattım kendi kafamda... Özellikle kasaba yaşantısı ortamında geçen öyküleri yalayıp süpürerek okudum büyük bir keyif ve iştahla...

Öykü okumaya meraklılar için, Cemil Kavukçu güzel bir dünya sunuyor bence... Ben geç de olsa olsa keşfettim bu dünyayı sonunda, size de tavsiye ederim....

Bu kitabı satın almak isterseniz burayı tıklayınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder