1 Kasım 2020

DRAGO JANCAR: O GECE GÖRDÜM ONU

Kitap adı: O Gece Gördüm Onu 
Orijinal adı: To Noc Sem Jo Videl
Yazar: Drago Jancar
Çevirmen: Neşe Ay Başman
İlk yayınladığı sene: 2010
Yayınevi: Dedalus Kitap  (Şubat 2019)
Sayfa sayısı: 224
ISBN: 9786059203838



Slovenya'nın en önde gelen çağdaş yazarlarından olan Drago Jancar'ın "O Gece Gördüm Onu" adlı bu romanı, kendisinin başyapıtı olarak kabul ediliyor. 

İkinci Dünya Savaşı'nın gölgesindeki Balkanlar coğrafyasında geçen roman, tanıtım yazısında her ne kadar bir aşk hikayesi olarak ifade edilmişse de, bende bıraktığı iz bir aşk hikayesinin fersah fersah ötesinde oldu. Belki de "ötesinde" demek de yanlış, daha ziyade bir tür "matruşka" izlenim yarattı bu roman bende: bir aşk hikayesininin içinde bir özgürlük hikayesi, onun içinde bir erkeklik hikayesi, onun içinde bir umut hikayesi, onun içinde bir vicdan hikayesi, onun içinde bir hınç hikayesi okudum adeta. 

"O Gece Gördüm Onu" aynı olayları beş farklı kişinin gözünden anlatıyor. Kahramanımız Veronika'nın etrafında dönen olaylar bunlar ama Veronika'yı hiç dinleyemiyoruz maalesef, ona anlatma sırası hiç gelmiyor, gelemiyor. Ama etrafındaki beş farklı kişiden adeta sesi fışkırıyor Veronika'nın, her ne kadar onların bazıları o sesi susturmak isteseler de...

Kurgusu çok başarılı, anlatımı çok güçlü, duyguları çok keskin bir roman "O Gece Gördüm Onu".... Çağdaş edebiyatın bu farklı eserini mutlaka okumanızı tavsiye ederim. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder