1 Şubat 2018

TUBA KÖSEOĞLU OKÇU: AKLIMDA DELİ SORULAR

Kitap adı: Aklımda Deli Sorular
Yazar: Tuba Köseoğlu Okçu
İlk yayınladığı sene: 2017

Yayınevi: Hürriyet Kitap (2. Baskı 2018)
Sayfa sayısı: 235
ISBN: 978-975-314-090-4









Bu kez benim için apayrı yeri olan bir kitabı paylaşıyorum: kendi yazdığım "Aklımda Deli Sorular"ı... Aslında "yazmak" biraz iddialı geliyor bana, "derlemek" daha uygun belki ama tam olarak sadece derlemek de değil bu kitapta yaptığım...

Kitaba dönüşmesi sadece hayal olan amatör bir adımın sonucu esasen "Aklımda Deli Sorular". 2015 senesinde, sosyal medyada sürekli çok da kalıcılık içermeyen paylaşımları yapmaktan ve okumaktan sıkılıp, bir sabah kendi kendime "ben bugün günün yeni bilgisi diye bir uygulama başlatıyorum" dememle ilk adımı atılmış bir girişim. Facebook'taki kişisel sayfamda, sadece kendi arkadaşlarımla her gün bambaşka bir bilgiyi paylaşıp, bunu 2.5 sene devam ettirip, "neden bunları bir kitapta toplamıyorsun" sorularından ilham ve cesaret alarak kitaplaştırdığım bir hobi de diyebiliriz.

Kitap, öyle eline alınıp bitene kadar okunacak kitaplardan değil. Her gün bir sayfasını açıp "aaa, bak bunun nedeni de şuymuş" demenize imkan tanıyacak bir kaynak daha ziyade. Etimolojiden bilime, sanattan tarihe, coğrafyadan mitolojiye çok çeşitli alanlarda birçok sorunun cevabı var bu kitapta. Dünyanın halen hizmet veren en eski otelinden, Osmanlı'daki "unutma bizi dolması" gibi unutulmuş geleneklere, Formula 1 yarışlarında şampanya patlatma geleneğinin kaynağından, Antik Roma'daki diş temizliğine, Gogol'ün ölüm şeklinden çirkinlerin sokağa çıkmasını yasaklamak gibi dünyadaki garip kanunlara, birbirinden çok farklı, hatta biraz zihni sinir soruların cevapları var bu kitapta... İkincisi de yolda...

Merak ile beslenenler, çılgın soruları olanlar için keyifli bir kitap... Kendim yazdım diye demiyorum, tavsiye ederim içtenlikle...

Bu kitabı satın almak isterseniz burayı tıklayınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder